9. asteari dagokionez, hasi gara artikulu bat etxetik irakurrita ekarri "Observación y evaluación del ambiente de aprendizaje en educación infantil: Dimensiones y variables a considerar." eta tertulia dialegitiko bat egin dugu klase osoaren artean.
Tertulia dialegtiko honetan, garrantzia gehiena duten puntuak aztertuko eta zerrendatuko ditut.
- Prozesuan behaketa eta ebaluaketa.
- Eskola espazioa eta ikasteko giroa ez da berdina.
- K2- egiteko orduan, argudio eta helburu didaktikoekin arreta sortzea. Helburu hauek 51. orrialdeko azken paragrafoan agertzen dira " curriculumaren barruan ze topatu dezakegu" .
- Arritu gaituen esaldi bat 2.1 puntuaren 1. paragrafoaren amaieran dago, "A través de todo... el ambiente habla aunque nosotros permanezcamos callados."
- Loris Magaluzzi beti hitz egiten zuen "Hirugarren hezitzaile" ari buruz, espazioa. 51. orrialdeko 2. azken paragrafoan agertzen da " Es necesario entender el espacio". Dimentsio desberdinak eta garatutak daude (laukian), 54. orrialdeko 3. paragrafoan "Teniendo en cuenta... ", honekin lotuta dator 2. paragrafoarekin "Pero el ambiente..." eta 4. paragrafoarekin "Así pues, ... " => Didaktika helburuak lantzen dira.
- Helburu didaktiko batzuk nabaritzen dira, " Aprender a leer y a escuchar o evaluar a través de la observación, el modelo educativo que hay detrás del espacio escolar y el ambiente en sus 4 dimensiones; física, relacional, temporal, funcional...", "Considerar el espacio de aprendizaje como modelo cuadricular", Como enriquecer el espacio para que se convierta en un aspecto gratificante en el modelo y proceso de aprendizaje". Eta hainbat helburu gehio daude, baina hauek izan dira gehien arritu gaituztenak.
- 55. orrialdeko 3. puntuan ebaluaketa lantzen da, haren ezaugarri garrantzitsuenak dira identifikazioa eta behaketa, hausnartu edo astertu eta interbentzioa beregehitu edo berpentsatu. Baita ere, nabarmendu dugu 3. paragrafo "Analizar" => "Los aspectos observados en detalle... "
- 56. orrialdeko 3. paragrafoan ("En definitiva, ...") => irakuslaren berrikuntzarekin zerikusia du, ebaluazio zakonarekin harremana da. Egiten ditugun planteamenduen inguru, hortaz pentsatu, erabakiak hartu, moldatzea... 4. paragrafoan ("A veces nos sucede..." ) ohartzea oso garrantzitsua da. Eta paragrafo honen amaieran, "Eso es justamente lo que..."
- 57. orrialdeko 2. paragrafoaren erdian "Esas variables son el tiempo y su ..." eta dimensioen laukia kontuan izan beharko genuke espazioaren behaketa bat egingo bagenu.
- 58. orrialdean esaten duen bezala; espazioa, zona eta puntua ondo jakitea zer den oso garrantzitsua da.
- 60. orrialdean dauden "Tipo de actividades" oso garrantzitsua da kontuan edukitzea K2 modulu lana egiteko orduan.
- Eta tertulia dialegtiko honetara amaiera emateko 69. orrialdean dagoena konklusio bat bezala erabil genuke.
Hasteko, portafolioa ebaluatzeko irizpideak begiratu eta hausnarketa txiki bat egin genuen; ebaluatzeko irizpideekin ados geunden edo zein izango zen egingo genukeen aldaketa. Gero, gela osoarekin komentatu genuen eta hiru talde handi bereiztu genituen:

1. Sarrera kopurua (orokorra)
- Portafolioaren arkitektura
- Etiketak modu egokian jartzea
- 50 sarrera ikusgarri
- Bakoitzaren aurkezpena orri batean
- Gadgetak: etiketena eta orrialdeena
2. Kalitatea (gaitasun komunikatiboa)
- Informazio osagarria (ikus-entzunek material multimedia)
- Trebetasunak, ardura, inplikazioa
- Argitasuna
- Antolakuntza
- APA arauak. Nondik ateratzen den informazioa
3. Klasean landutakoa (edukiekin zerikusia)
- Hausnarketa (kritikoa)
- Informazio osagarria, gaia sakondu.
- eGelako informazioa kontuan hartu
4. Azken sarrera
- Blogaren itxiera eta kurtsoaren birpasoa


iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina